Tuesday, November 4, 2008

From Chicago Tribune

看来真是胜券在握了。

(我一直对大选不是很热衷。我这样认为:民主政治的最大吸引力在于他的参与性。你有权投票,所以你关心,你较真儿,你辩论。如果你连基本投票权都没有,那你的关心,和看热闹有什么区别?当然,如果纯粹的观察可以帮助我们非移民签证的同学对民主政治有一个自我反省,那也不错。但我怀疑有多少人有能力和精力做有营养的反省。我怀疑秉持看热闹的心态的人居多。)

哎,想我混迹香港美国也快六年了,连选票长什么样儿都没见过。


全文:http://www.chicagotribune.com/news/politics/obama/chi-obama-rally-qanov02,0,5894064.story?page=2

UNEXPECTED HAPPENINGS


Q: What if violence breaks out?

A: The Secret Service, police and Chicago emergency officials say they have taken precautions to avoid this. If something happens, however, they will open all exits from the park and move everyone away quickly.

Q: What if Obama loses?

A: Anything can happen. The Obama campaign says the senator will still address the crowd from Grant Park. Police say they're prepared for crowd control and to face tens of thousands of very disappointed supporters.

Q: Will I get in?

A: If you don't have a ticket, maybe not. The city has said it will start turning people away from the non-ticketed event if the crowd seems to big or unruly. Still, there's no shortage of election watching parties in Chicago neighborhoods. And a list of downtown events can be found on Metromix.com.

3 comments:

eyesopen said...

不是不想回,是没看见。。

Anonymous said...

选票在我的生活中简直就是奢侈品~
在我所能触及的范围里,选票只能在电视上看见~
而且都是几近做作,举手表决更是形式化~大多全员通过
对于资本主义..民主到可以游行..试想13亿,就说十分之一这样的事情都是无法忍受的
也许这样的形式化,反而让我觉得安全

Anonymous said...

加塞儿